Lapsevanemale


LINGID

Üldõpetus

Kuidas oma algklassilaps iseseisvalt õppima õpetada?

10 põhjust, miks lastele raamatuid lugeda

Lapsed ja nende rüht ETV video

5 + 1 näpunäidet õpetajalt lapsevanemale

Näpunäiteid vanemale, kelle laps läheb sügisel esimesse klassi

Maaja Kallasti 10 käsku esimesse klassi minevate laste vanematele


Kuidas toetada kooliminevat last?


Kuidas aidata lapsel algava kooliaastaga kohaneda?


6 koolialguse nõuannet lapsevanemale


10 tähtsat soovitust, mida õpetajad enne kooliaasta algust lapsevanemale anda tahaksid


Eesti Lugemisühingu soovitused lapsevanemale


1. Loen ise, loen lapsele ette, loen koos lapsega. Kuulan, kui laps mulle loeb. Räägin lapsele, kuidas ma ise lugema õppisin, mis olid minu lemmikraamatud. Näitan lapsele, et ma loen raamatuid, ajalehti, ajakirju, e-kirju, juhendeid, kokaraamatuid, koomikseid, filmi subtiitreid.

2. Loen lapsele iga päev ette. Valin lugemiseks sobiva aja ja mõnusa koha. Ka algklassilapsed unistavad, et vanemad neile õhtujuttu loeksid.

3. Käin lapsega raamatukogus ja -poes. Võtan raamatu kaasa arstile, reisile, külla. Panen kodus raamatud nii, et neid on kerge kätte saada.

4. Kirjutan lapsele kirjakesi, silte, teateid. Ostan lugemismänge, sõnamänge. Palun sugulastel lapsele kinkida raamatuid.

5. Jagan lapsega oma mõtteid: "See oli küll naljakas! Kui ma seda kohta lugesin, kujutasin ma ette lõhna (häält, maitset, tundeid)."

6. Lugemise ajal ennustame, mis võiks edasi juhtuda. Kujutame koos ennast raamatu tegelaste olukorras. Arutame, mida tegelane parasjagu mõtleb või tunneb. Küsin, kuidas laps olukorra lahendaks.

7. Kiidame lugevat last! Naudime koos olemist ja lugemist. Loeme ilusamaid või põnevamaid kohti korduvalt.

MIDAGI, MILLELE TASUKS MÕELDA!

Mängud ei kao, vaid mängud muutuvad.                                    
Lapsel on iseseisvumise aeg.
Et olla iseseisev, peab üht-teist oskama.
Et toimida arukalt, peab teadma, mis on arukas toimetamine.
Kes paneb valmis lapse koolikoti? Ikka see, kes käib koolis. Alguses ikka koos vanemate abiga.
Lapsevanemal on kiire, lapse töö aeglane – kiirustamine on kurjast.
Kui lapsel tekib kartus kooli suhtes, siis peab temaga sellest rääkima, samuti ka õpetajaga.
Koolis tekib lastel aeg-ajalt omavahelisi konflikte. Igas tülis on kaks poolt. Tüli on kerge tulema, õpetage lapsi tülile teisi lahendusi nägema.
Koolilaps rõõmustab, kui ta vanemad hoiavad ühendust õpetajaga ja osalevad kooli ühistegevustes. See näitab lapsele, et teda ja tema kooliskäimist hinnatakse.
Teie laps on nüüd koolilaps. Kuid ka koolilaps vajab õigeid käitumismudeleid, kindlaid reegleid ja toetavat sõna.

Tulemusrikast ja meeldivat koostööd!






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar